Strony dla prawników – 6 elementów, które muszą posiadać

strony-dla-prawnikow
Strona internetowa kancelarii to w dzisiejszych czasach konieczność. Strona internetowa prawnika to oczywiście standard w zdobyciu klienta i zaznaczenia swojej obecności na rynku. Rzeczywiście, coraz więcej potencjalnych klientów szuka informacji prawnych, pomocy prawnej, czy nawet rozwiązań swoich problemów prawnych w Internecie.

Zajmujemy się tworzeniem profesjonalnych stron dla prawników. Specjalizujemy się w obsłudze kancelarii, adwokatów, radców prawnych, notariuszy, doradców podatkowych i rzeczników patentowych. Nasze strony dla prawników są szybkie, niezawodne i bezpieczne. Co do jakości naszych usług, zawsze dostarczamy naszym klientom produkt klasy Premium.

Dowiedz się jak możesz zyskać przewagę na rynku i dlaczego strona, którą wykonamy dla Ciebie, pomaże Ci osiągnąć sukces. Poniżej lista 6 istotnych elementów i cech, które charakteryzują wykonywane przez nas strony dla prawników.

Wstęp
1. Responsywność, czyli dostosowanie do urządzeń mobilnych
2. Strona to odpowiedź na to czego szuka klient
3. Słowo klucz: architektura treści
4. Intuicyjna nawigacja
5. Design wzbudzający zaufanie
6. Spójny i konsekwentny język designu

1. Responsywność, czyli dostosowanie do urządzeń mobilnych

Responsywność stron internetowych (ang. Responsive Web Design), w tym w szczególności stron dla prawników, jest istotna z dwóch bardzo ważnych powodów.

strony-dla-prawnikow

Po pierwsze, obecnie dużo większa ilość użytkowników przegląda strony internetowe za pomocą smartphone’ów, niż komputerów. Pokazują to niemal wszystkie badania i statystyki. Dla firmy najważniejsze jest, aby użytkownik strony dotarł w sposób łatwy do treści, która go interesuje. Zatem jakiekolwiek przeszkody, które uniemożliwiają mu dotarcie do niej, spowodują, że po prostu przejdzie do konkurencji.

strony-dla-prawnikow

Po drugie, wyszukiwarka Google (będąca monopolistą na rynku) wręcz wymaga, aby strona była responsywna. Dlatego, że Google’owi zależy, aby użytkownik wyszukiwarki znalazł to czego szuka, z drugiej zaś strony chce, aby jego doświadczenie w korzystaniu z wyników było jak najlepsze.

Dlatego też Google podnosi pozycję stron responsywnych w wynikach wyszukiwania, obniżając jednocześnie ranking stron niewspieranych w tej technologii. Jeżeli witryna nie będzie się prawidłowo wyświetlać na małych ekranach, potencjalny klient po prostu jej nie znajdzie.

2. Strona to odpowiedź na to czego szuka klient

Jak już wspomniano, strona jest przekaźnikiem informacji, których szuka użytkownik/potencjalny klient. Zatem budując stronę dla prawnika, należy określić trzy istotne kwestie.

Po pierwsze, należy zidentyfikować ów użytkownika/potencjalnego klienta, który wejdzie na stronę. Strony dla prawników mają mocno stypizowaną potencjalną bazę klientów, zatem to zadanie powinno być w miarę łatwe.

Po drugie, należy przygotować treść strony, tak aby odpowiadała na pytania/zawierała informacje, których szuka użytkownik/potencjalny klient.

Co więcej, nie chodzi tutaj o podanie “na tacy” wniosków hipotetycznej opinii prawnej, lecz podanie informacji, które w oczach potencjalnego klienta wzbudzą zaufanie, zaciekawią go. Być może szuka on tylko nr telefonu, adresu mailowego albo trasy dojazdu do naszej kancelarii. Może chce tylko chce sprawdzić jakimi sprawami zajmuje się dany prawnik. Zatem musimy przeanalizować zachowanie i preferencje użytkowników.

Ostatecznie po trzecie, należy zbudować odpowiednią strukturę treści oraz informacji, tak aby dostęp do nich był łatwy i intuicyjny.

3. Słowo klucz: architektura treści

Czy są to strony dla prawników, czy portale informacyjne, czy strony firm IT, odnoszą się do nich te same zasady. Zbiorem takich reguł są zasady budowy architektury treści.

Na wstępie, należy zaznaczyć, że inaczej będziemy budować “Stronę Główną”, a inaczej konkretny Landing Page. Notabene, coraz częściej, kancelarie pozycjonują strony, które odnoszą się do konkretnych produktów, czy zagadnień, zamiast strony głównej.

Niemniej wszystkie strony, w tym strony dla prawników, maja określoną strukturę, która dostosowana jest do rynku oraz preferencji i zachowań potencjalnych użytkowników, sposobu sprzedaży usług, czy rodzaju treści. Zatem inaczej będziemy budować blog prawniczy, inaczej stronę korporacji, inaczej stronę główną kancelarii, a inaczej stronę stricte produktową.

strony-dla-prawnikow

Niemniej, możemy wymienić sześć zasadniczych elementów:

  • Nagłówek – pierwsza część zawierająca logotyp, menu, grafikę i/lub tekst opisującą zawartość strony
  • Część sprzedażowa – przestrzeń, aby podkreślić swoje mocne strony i pozwolić odwiedzającym dowiedzieć się, co masz do zaoferowania
  • Call to action – miejsce gdzie użytkownik może podjąć decyzje o kontakcie, kupnie, czy skorzystaniu z usługi
  • Część szczegółowa – podsumowanie innych istotnych treści na twojej witrynie
  • Treść właściwa – jak sama nazwa wskazuje, informacje których szukał użytkownik
  • Stopka miejsce gdzie użytkownik może wrócić do nawigacji i znaleźć najbardziej esencjonalne dane, np. nr telefonu, adres

Niektóre elementy będą się powtarzać, niektóre mają tylko jedno odpowiednie miejsce, niektóre pojawią się tylko na jednej specyficznej stronie. Niemniej są to najbardziej podstawowe elementy architektury strony internetowej. Strony dla prawników nie są tu wyjątkiem i te elementy również muszą się na nich znaleźć. Szczegółowe kwestie w tym zakresie regulują prawidła UX/UI, czyli budowy interfejsów i doświadczeń użytkowników (ang. User Experience, User Interface – link do Wikipedii ).

4. Intuicyjna nawigacja

Niezmiernie istotnym elementem witryny jest sposób nawigowania po niej. Innymi słowy, umożliwienie łatwego i szybkiego dostępu do zasobów strony jest jej głównym zadaniem. W przypadku stron dla prawników jest to wyjątkowo istotne, bowiem klient oczekuje konkretnej informacji, gdyż jego sprawa również jest specyficzna i szuka konkretnej pomocy.

strony-dla-prawnikow

Menu strony nie powinno być przeładowane. Zbyt duża ilość elementów do wyboru prowadzi do sytuacji, w której potencjalny klient nie dokona żadnego wyboru. W psychologii behawioralnej zjawisko to nazywane jest paraliżem analitycznym (ang. analysis paralysis – link do Wikipedii ). Dlatego tak ważne jest odpowiednie ustrukturyzowanie menu.

Z uwagi na wymóg responsywności wspomnieć należy także o menu mobilnym (tzw. ang. hamburger menu ). Często mobilna wersja strony ma ograniczoną lub nawet inną treść. Menu powinno uwzględniać to różnicę i automatycznie dostosowywać się do zachodzących zmian na stronie.

5. Design wzbudzający zaufanie

Kwestią najbardziej ocenną i sprawiającą duże trudności jest kwestia estetyki, a ściślej designu. Często strony dla prawników traktują ten element po macoszemu, co jest sporym błędem. Jak już wspomniano w nagłówku, wygląd strony przede wszystkim powinien wzbudzać zaufanie. Choć lista zadań do spełnienia jest dużo dłuższa.

Po pierwsze, wspomniane zaufanie. Człowiek podejmuje decyzje bardziej na podstawie pierwszego wrażenia, niż skrupulatnej analizy wszystkich danych.

Nasz potencjalny klient negatywnie oceni naszą kancelarię, jeżeli kolory będą niedopasowane do świadczonych przez nas usług prawnych. Oceni nas w określony sposób również, jeżeli na głównej stronie zobaczy sztampowy sędziowski młotek i nieuśmiechniętą osobę na tle biblioteczki.

Po drugie, stracimy tego klienta zanim zdąży dotrzeć do dalszych informacji, które mogłyby skłonić go do nawiązania współpracy.

6. Spójny i konsekwentny język designu

Po pierwsze, należy zadbać o wsparcie pozytywnej reakcji użytkownika. Design strony powinien być przewidywalny dla użytkownika. Jeżeli wejdzie on w interakcję z jej elementem, to ten element powinien wykonać akcję, która jest zgodna z wyobrażeniem/percepcją użytkownika. Innymi słowy, są takie elementy na stronie www, które z definicji realizują określone działania. Link przenosi do innej treści, ikona  zamyka okno, itd.

Nie należy zmieniać fundamentalnych funkcji określonych komponentów, aby nie wprowadzić użytkownika w błąd. Często z uwagi na finezję twórcy, te reguły zostają naruszone i strona staje się nieużywalna.

Po drugie, należy posługiwać się zdefiniowanym językiem designu. Jeżeli użytkownik zapozna się z działaniem strony, jego funkcjonalnościami, to dalsze części powinny powielać jego zachowania w innych miejscach.

Polega to na budowaniu w oparciu o tożsame komponenty. Czyli nie używamy 4 rodzajów czcionek. Linki w tekście powinny mieć jeden określony kolor i styl, a okna modalne powinny być identyczne w formie i działaniu, itd.

strony-dla-prawnikow

Ostatecznie, po trzecie, design strony powinien nawiązywać do identyfikacji wizualnej kancelarii. Nowoczesny styl strony, może “gryźć się” z tradycyjnym logotypem bez wymaganych modyfikacji tego pierwszego. Jednym słowem, design stron dla prawników i nie tylko, powinien być konsekwentny i realizować założenia wizerunkowe, które sobie postawiliśmy tworząc strategię marketingową.

Dowiedz się więcej o tym jak stworzyć dobry logotyp kancelarii: Logotyp kancelarii – Logo dla prawnika →

LEGALVENUE jest pierwszą w Polsce, profesjonalną agencją kreatywną dla prawników.

Sprawdź nasze ceny i ofertę – strona www już od 79 zł/mies. →