Strona internetowa kancelarii

strona-internetowa-kancelarii
Odpowiedź na pytanie jak “reklamować” kancelarię, jest bardzo złożona, tak samo jak skomplikowany jest stosunek profesjonalnych pełnomocników do samej reklamy. Odzwierciedlają to zasady etyki, które oczywiście obowiązują prawników.
O ile jeszcze radcy prawni mają szersze pole manewru, to już w przypadku adwokatów reklama per se jest zakazana całkowicie. Wyjątkiem od tego zakazu jest „informowanie o prowadzonej działalności” np. strona internetowa kancelarii, fanpage na Facebook’u, profil na LinkedIn’ie, itd. Skupmy się jednak na stronie internetowej.

Strona internetowa kancelarii to wizytówka dla świata, notabene jeden z niewielu sposobów na dozwoloną promocję wśród potencjalnych klientów. Wobec tego warto wykorzystać ten środek informowanie o prowadzonej działalności w 100%.

Ale jak się do tego zabrać? Komu zlecić przygotowanie strony kancelarii? Najlepiej profesjonalistom, dowiedz się więcej o stronach internetowych dla prawników.

Wstęp
1. Nazwa
2. Domena – .pl, .eu, .com, .com.pl?
3. Logotyp
4. Strona internetowa kancelarii
5. Blog
6. Pozycjonowanie (SEO)

1. Nazwa

Jeszcze przed rozpoczęciem prac nad stroną internetową kancelarii, należy zdefiniować/określić nazwę, którą kancelaria będzie się posługiwać w Internecie. Na pierwszy rzut oka wydaje się to być w miarę proste. Przecież nazwa jest w CEIDG – Kancelaria Adwokacka Adwokat Anna Xsińska – i już mamy pierwszy błąd.

strona-internetowa-kancelarii

Faktycznie w obrocie należy posługiwać się zarejestrowaną nazwą – na fakturze, w piśmie procesowym, itd. Natomiast, czy to znaczy, że w nagłówku strony internetowej kancelarii musi być tak długa nazwa? Otóż nie. Ważne aby nie wprowadzała w błąd i zawierała słowo adwokat/radca prawny albo podobne.

Używanie tak długiej nazwy, po pierwsze spowoduje, że nigdy nie zostanie zapamiętana przez klientów, zawsze będą ją skracać lub nawet posługiwać się tylko imieniem i nazwiskiem. Po drugie, ciężko będzie ją “zmieścić” na logotypie, wizytówce, itd. W końcu po trzecie i najważniejsze, nie wyróżni nas na tle tysięcy kancelarii obecnych w Internecie.

Zatem, jeżeli nie nazwa z CEIDG, to co? Spektrum możliwości jest niemalże nieograniczone. I tak strona internetowa kancelarii może posługiwać się nazwą:

  • fantazyjną
  • powiązaną z konkretną dziedziną prawa
  • powiązaną z konkretnym rodzajem spraw, w których się specjalizujemy
  • nadająca jakiś tytuł, np. adwokat ojców, adwokat kobiet, itd.

Jeśli wybierzemy już nazwę, która posiada oznaczenie/a, które są nie podobne do dotychczasowej nazwy, to należy dokonać zmiany w CEIDG. Formularz można wypełnić on-line i także podpisać za pośrednictwem platformy E-PUAP (link do wniosku o zmianę w CEIDG ).

2. Domena – pl, eu, com, com.pl?

Wybór nazwy i domeny powinien odbywać się właściwie jednocześnie. Bowiem skoro nie możemy zarejestrować domeny będącej nazwą kancelarii, być może powinniśmy spojrzeć na nią jeszcze raz.

strona-internetowa-kancelarii

Domeny mogą posiadać różne rozszerzenia – .pl, .eu, .com, .com.pl, itd. Który wybrać? Najbardziej pożądaną i także najtrudniej dostępną jest domena .pl. Jeżeli jest ona niedostępna możemy ostatecznie wybrać inną, która nam odpowiada.

Warto aby domena była krótka, łatwo zapamiętywalna i nie posiadała polskich znaków. Gdyż w domenach nie występują polskie znaki. Jednocześnie zwracajmy uwagę na konfigurację znaków w domenie bowiem bez używania “spacji” czasami może powstać słowo, którego nie chcielibyśmy używać w odniesieniu do naszej kancelarii.

3. Logotyp kancelarii

Logo kancelarii to materializacja zbioru wszystkich cech ją charakteryzujących – rodzaj świadczonych usług, rodzaj prowadzonych spraw, poziom profesjonalizmu, otwartość, itd., ale również jakość usług i ich cena. Logotypy mają za zadanie przekazać odbiorcy wszystkie te informacje. Dodatkowo logotyp ma za zadanie pozostać w pamięci klienta.

strona-internetowa-kancelarii

Logotyp jest głównym elementem każdej strony, w tym strony internetowej kancelarii. Ma on wpływ na styl i design, ukształtowanie jej architektury i pozostałe elementy graficzne. Całość – nazwa, domena i logotyp muszą być konsekwentne i spójne.

Przy projektowaniu logotypu, z góry należy założyć jego umiejscowienie, pozycję, czy zmianę/zmniejszenie w wersji mobilnej. Logotyp kancelarii powinien nadal być czytelny nawet w formie favicony.

Zupełnie inaczej zaprojektujemy logotyp, którego miejsce będzie w centrum nagłówka strony, inaczej jeżeli będzie po jego lewej stronie. Przy wersji mobilnej logotyp, a właściwie jego graficzny sygnet, powinien być nadal być czytelny bez nazwy.

Jeżeli przewidujemy jakieś inne funkcje dla logotypu kancelarii w ramach strony internetowej, jak np. animacji lub inna funkcjonalność, zapewnijmy tą funkcję jeszcze na etapie jego projektowania.

Z powyższych względów warto, aby prace nad stroną kancelarii i jej logotypem trwały jednocześnie lub bliskim horyzoncie czasowym, tak aby efekt końcowy był jak najbardziej spójny.

Więcej na temat tego jak stworzyć dobry logotyp kancelarii: Logotyp kancelarii – Logo dla prawnika →

Zobacz też nasze portfolio logotypów →

4. Strona internetowa kancelarii

Jak już wspomniano, pierwszym miejscem kontaktu potencjalnego klienta z kancelarią najczęściej jest strona internetowa kancelarii. Jak przygotować dobrą stronę internetową kancelarii? W pierwszej kolejności należy zadbać o trzy rzeczy:

  • jakość witryny od strony technicznej
  • odpowiednią estetykę wzbudzającą zaufanie i budującą wiarygodność
  • właściwe treści skierowane do grona potencjalnych klientów

strony-dla-prawnikow

Każdy z wyżej wymienionych elementów jest równie istotny. Bowiem jaki efekt przyniesie piękna strona internetowa kancelarii, która nie wyświetla się na urządzeniach mobilnych? Ilu klientów przyniesie strona kancelarii, której nie ma w wynikach wyszukiwarki Google? Co jeśli treści będą kompletnie nie trafiać do potencjalnego klienta?

Zatem tylko równowaga, a właściwie zadbanie o każdy z tych elementów w równie wysokim stopniu, daje szanse na sukces. Szczegółowy opis wszystkich elementów i wiele więcej znajdziesz w naszym artykule: Strony dla prawników – 6 elementów, które muszą posiadać →

5. Blog

Blog to bardzo popularna forma promocji także wśród prawników. Tematyka jest ograniczona tylko przez wyobraźnię danego prawnika. Możliwości są nieskończone. Tworzenie i dystrybucja eksperckiej wiedzy wprost proporcjonalnie przekłada się na promocję własnej marki i budowanie pozycji na rynku usług prawnych. W świecie dużej konkurencji, posiadanie dodatkowej przewagi jest na wagę złota.

Choć na pierwszy rzut oka, wydaje się, że efekt posiadania bloga może zostać osiągnięty łatwo, to nakład pracy i systematyczności jest ogromny. Jednakże warto zwrócić uwagę choćby na sukcesy pojedynczych prawników, którzy zbudowali swoją pozycję, właśnie dzięki blogom. I nie jest ich mało. Każdy z nas zna choć jeden blog prawniczy, do którego zagląda raz na jakiś czas.

Należy jednak pamiętać, że i ta forma “promocji” wiedzy oraz umiejętności ma swoje ograniczenia. I tak nie opiszemy własnych spraw, które wygraliśmy bowiem naruszałby to zasady etyki albo co gorsza tajemnicę zawodową. Przy ocenianiu innych procesów, spraw, czy wydarzeń, należy zachować umiar. Ale już ciekawe spostrzeżenia, czy nawet ostra krytyka na ten nowego prawa jest jak najbardziej na miejscu.

Proces i sposób budowy bloga jest niemal identyczny, jak budowa strony internetowej kancelarii. Szczegółowy opis wszystkich istotnych zagadnień i wiele więcej znajdziesz w naszym artykule: Strony dla prawników – 6 elementów, które muszą posiadać →

6. Pozycjonowanie

Pozycjonowanie, inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization), to działania, które mają na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek, przede wszystkim Google, która jest monopolistą na rynku.

Wyszukiwarce Google zależy na dwóch rzeczach, po pierwsze, aby użytkownik wyszukiwarki znalazł to czego szuka, po drugie, aby jego doświadczenie w korzystaniu z wyników było jak najlepsze.

Zatem pozycjonowane są wyniki najbardziej wartościowe. Świętym Graalem Internetu jest znajomość algorytmu, którym posługuje się Google (który jest oczywiście tajemnicą). Natomiast odpowiednia wiedza i doświadczenie pozwalają na pojawienie się w wynikach wyszukiwania i systematyczne podnoszenie pozycji nawet do pierwszego miejsca. Więcej na temat pozycjonowania kancelarii i jego stosunku do zasad etyki zawodowej znajdziesz tutaj: Pozycjonowanie dla prawników – etyka zawodowa →

LEGALVENUE jest pierwszą w Polsce, profesjonalną agencją kreatywną dla prawników.

Sprawdź nasze ceny i ofertę – strona www już od 79 zł/mies. →